Lokaal netwerk VVD Lopikerwaard opgericht

23 juni 2016 - De VVD-afdelingen IJsselstein, Montfoort, Lopik en Oudewater gaan voortaan samen verder onder de naam Lokaal Netwerk VVD Lopikerwaard. De leden van de 4 afdelingen kwamen op 22 juni bijeen in Cabauw tijdens een oprichtingsvergadering en hebben hier unaniem mee ingestemd. De liberalen slaan de handen ineen om liberale inwoners van de 4 gemeenten voortaan effectiever van dienst te kunnen zijn.

Het nieuwe bestuur wordt gevormd door Rob de Vries (IJsselstein, voorzitter/secretaris), Mathieu Andriessen (Montfoort, penningmeester), Els de Graaff-van Meeteren (Lopik, Opleiding en Talentmanagement), Frank van Rooijen (Montfoort, Communicatie en Campagne), Ben van Winden (Oudewater), Marcel Sijbrandij (IJsselstein), Annika Langhout (Lopik) en Gijs Hoogenboom (Oudewater).

Voorzitter Rob de Vries: ‘Ieder VVD-lid en iedere liberaal denkende en zich liberaal voelende inwoner van de gemeenten IJsselstein, Montfoort, Lopik en Oudewater zou toegang moeten hebben tot activiteiten van de VVD. De nieuwe netwerkstructuur biedt ons een krachtige en slagvaardige organisatie om liberalen laagdrempeliger tegemoet te treden.’ De VVD Lopikerwaard zal bijvoorbeeld gezamenlijk fysieke bijeenkomsten organiseren en ook sterker online in debat gaan over lokale onderwerpen.

De lokale afdelingen in de 4 gemeenten houden op te bestaan. De politieke fracties in de gemeenten blijven zelfstandig functioneren.